top of page

Vår Forskning

Catalysts forskningsarbeid fokuserer på hvordan mentoring og digital teknologi kan styrke sosial kapital og livskvalitet for unge mennesker.

Research focused on how mentoring and digital technology can enhance social capital and quality of life for young people.

Digitalt Forbedret Mentorprogram for Innvandrerungdom
Digitally Augmented Mentoring Program for Immigrant Youth

✎ JMIR Research Protocols (2020)

Dette prosjektet utviklet og evaluerte et digitalt forbedret mentorprogram for innvandrerungdom i Norge. Programmet kombinerte tradisjonell mentoring med digitale verktøy for å forbedre sosial kapital og livskvalitet.

This project developed and evaluated a digitally augmented mentoring program for immigrant youth in Norway, combining traditional mentoring with digital tools to enhance social capital and quality of life.

Erfaringer og Behov i Mentorprogrammer for Flerkulturell Ungdom
Experiences and Needs in Mentoring Programs for Multicultural Youth
 ✎ JMIR Formative Research (2020)

Studien undersøkte erfaringer og behov hos mentorer og mentees i mentorprogrammer for flerkulturell ungdom. Funnene viste viktigheten av kulturell sensitivitet og tilpassede støttestrukturer.

This study examined experiences and needs of mentors and mentees in mentoring programs for multicultural youth, highlighting the importance of cultural sensitivity and tailored support structures.

Deltakerbaserte Forskningsmetoder for Sosial Kapital i Mentoring
Participatory Research Approaches to Studying Social Capital in Youth Mentoring 
✎ Children and Youth Services Review (2024)

Denne studien utforsket hvordan deltakerbaserte forskningsmetoder kan brukes til å studere sosial kapital i ungdomsmentoring. Forskningen fremhever viktigheten av å involvere ungdom direkte i forskningsprosessen.

This study explored how participatory research methods can be used to study social capital in youth mentoring, emphasizing the importance of directly involving young people in the research process.

Evaluering av Mentorprogram for Innvandrere med Høyere Utdanning
Formative Assessment and Summative Evaluation of a Mentoring Program for Immigrants with Education

✎ NORCE Norwegian Research Centre AS (2020)

En omfattende evaluering av et mentorprogram designet for innvandrere med høyere utdanning fra hjemlandet. Studien dokumenterer programmets effekt på arbeidsmarkedsintegrasjon og sosial tilhørighet.​

A comprehensive evaluation of a mentoring program designed for immigrants with higher education from their home countries, documenting the program's impact on labor market integration and social belonging.

Vil du vite mer?

Vår forskning viser at mentoring kombinert med digitale verktøy kan gjøre en reell forskjell. Kontakt oss for å lære mer om vårt arbeid eller bli involvert.

bottom of page